Hieronder kunt u alle voorwaarden vinden in verband met de webshop en de cursussen aangeboden door Live-Life.
Laatste wijziging: 11 augustus 2024
Algemene voorwaarden Webshop
Ondernemingsgegevens
Depicon BV
Live Life de naam waaronder u aan het handelsverkeer deelneemt
Hoogmolenstraat 13 office 7, 8790 Waregem, België
info@live-life.be
BE0842894564
RPR Gent
Artikel 1: Algemene bepalingen
De e-commerce website van Live Life, een branch van Depicon BV met maatschappelijke zetel te Waregem, 8790, Hoogmolenstraat 13 office 7, BTW BE 0842894564, RPR Gent, (hierna 'Live Life') biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.
Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Live Life moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Live Life aanvaard zijn.
Artikel 2: Prijs
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen.
Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Artikel 3: Aanbod
Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Live Life niet. Live Life is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Live Life is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst.
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Live Life. Live Life kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Artikel 4: Online aankopen
Onder "Winkelmandje" verstaan we het immateriële object dat de producten of diensten groepeert die door de gebruiker op de website gekozen werden om te kopen.
Voornaamste stappen in het online aankoopproces op de website:
- De internetgebruiker gaat in de “shop” een product en/of dienst preciseren die hij/zij wenst aan te kopen
- Van zodra de internetgebruiker alle product en/of diensten die hij/zij wenst te kopen aan zijn winkelmandje heeft toegevoegd, kan hij/zij het winkelmandje bekijken. Op deze pagina kan hij/zij alle bestelde producten en/of diensten zien, net als de kenmerken en de eenheidsprijs. De internetgebruiker valideert de bestelling door op de “afrekenen” knop te klikken.
- Als de internetgebruiker de bestelling wenst te valideren, dan moet hij/zij zich aanmelden (aan de hand van de gebruikersnaam en het wachtwoord) op zijn/haar ledenruimte, of, als de gebruiker nog geen ledenruimte heeft, een account aanmaken. Hiertoe moet een bepaald aantal persoonlijke gegevens in een formulier ingevuld worden voor het goede verloop van de bestelling, en een gebruikersnaam en wachtwoord gekozen worden. Daarna klikt de internetgebruiker op “Bevestigen” of “Verder afrekenen”.
- Van zodra de internetgebruiker dit formulier heeft ingevuld, wordt hem/haar gevraagd om indien nodig leveringsgegevens op te geven en een betaalmethode te kiezen. Nadien dient hij/zij het vakje aan te vinken met betrekking tot de bekrachtiging van deze algemene verkoopvoorwaarden en te klikken op de knop "de bestelling valideren en betalen". De internetgebruiker klikt hierna op “Betalen”.
- Op dat moment wordt de overeenkomst opgesteld en moet de internetgebruiker de betaling uitvoeren via een van de betaalmethoden die vermeld staan in de algemene voorwaarden in de rubriek met betrekking tot betalingen.
- Na enkele ogenblikken wordt er een (automatische) e-mail naar de internetgebruiker verstuurd ter bevestiging dat de bestelling ontvangen werd en waarin de inhoud en prijs van de bestelling nogmaals vermeld staan.
- Later wordt er een tweede e-mail naar de internetgebruiker verstuurd, waarin bevestigd wordt dat de bestelling geaccepteerd werd en verzonden zal. Na deze acceptatie verliest de klant zijn/haar herroepingsrecht. Als de klant de bestelling om welke reden dan ook wenst te annuleren, is hij/zij automatisch een forfaitaire vergoeding verschuldigd ten bedrage van 30% van de vermelde prijs op de bestelling, met een minimum van € 25,00 (excl. BTW).
Betalingen met bankkaart gebeuren door middel van beveiligde transacties die worden aangeboden door een online betaalplatform.
Live Life is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst
Live Life streeft ernaar om op de beschrijvende fiche van de aangeboden producten een eventuele onbeschikbaarheid te vermelden.
Artikelen besteld via deze webwinkel worden geleverd in Europeese Unie.
De levering gebeurt via de post of een koerier. Leveringkosten worden aangerekend voor bestelling onder de 50 €, deze worden vermeld in de winkelkar overzicht voor het overgaan tot betaling.
Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan het opgegeven leveringsadres van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan Live Life.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Live Life was geboden.
Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud
De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van Live Life.
De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van Live Life te wijzen, bv. aan een ieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
Artikel 7: Herroepingsrecht
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij Live Life.
Indien het herroepingsrecht van toepassing is:
De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 7 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 7 kalenderdagen na de dag waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant Live Life, Hoogmolenstraat 13, Office 3, 8790 Waregem, België, info@Live-Life.be via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 7 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan Live Life heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan Live life, Hoogmolenstraat 13, Office 7, 8790 Waregem, België. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 7 kalenderdagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.
De Klant wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en verpakking, met alle erbij geleverde accessoires, en gebruiksaanwijzingen. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Live Life zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Teruggestuurde artikelen mogen gepast worden, maar mogen niet gebruikt zijn. Wanneer een artikel een waardevermindering is ondergaan door het gebruik van de Klant zal dit ten laste van de Klant in rekening worden gebracht. Niet van toepassing op tape, geopende pakken worden niet teruggenomen om hygiëneredenen.
Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal Live Life alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 30 kalenderdagen nadat Live Life op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan Live Life wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de Klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door Live Life geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.
Live Life betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:
- dienstenovereenkomsten na de volledige uitvoering van de dienst
- de levering of verstrekking van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Live Life geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
- de levering van volgens specificaties van de Klant vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
- de levering van Myotape waarvan de verpakking na de levering is geopend;
- de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
Artikel 8: Garantie
Krachtens artikel 1649quater van het oud Burgerlijk Wetboek heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie bedraagt twee jaar en geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.
Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met de Live Life klantendienst, info@live-life.be en het artikel terug te bezorgen aan Live Life.
Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant Live Life zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van maand na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
De commerciële en/of wettelijke garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
Artikel 9: Klantendienst
De klantendienst van Live Life is bereikbaar via e-mail op info@live-life.be of per post op het volgende adres Hoogmolenstraat 13 office 7, 8790 Waregem. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.
Artikel 10: Sancties voor niet-betaling
Behoudens uitdrukkelijke schriftelijke andere afspraak, is de factuur contant betaalbaar. In geval van wanbetaling van het geheel of een gedeelte van de prijs, zijn de bepalingen uit boek XIX van het Wetboek Economisch Recht van toepassing, en zal de verkoper de klant een gratis herinnering sturen om het verschuldigde bedrag te voldoen binnen 14 kalenderdagen. Betaalt de klant niet binnen die termijn, dan wordt het openstaande bedrag verhoogd met een jaarlijkse intrest berekend tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met acht procentpunten bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties berekend vanaf de kalenderdag die volgt op de dag waarop de gratis herinnering aan de klant werd verstuurd, alsook met een forfaitaire vergoeding van:
- 20 euro als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 euro is;
- 30 euro vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro is;
- 65 euro vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 euro met een maximum van 2000 euro als het verschuldigde saldo hoger dan 500 euro is.
Onverminderd het voorgaande behoudt Live Life zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.
Artikel 11: Privacy
De verantwoordelijke voor de verwerking Depicon BV, respecteert de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Belgische Privacywet van 30 juli 2018.
De door u meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor volgende doeleinden: de uitvoering van de afgesloten overeenkomst, het verwerken van de bestelling, versturen van nieuwsbrieven, reclame- en/of marketingdoeleinden. De rechtsgronden zijn: de uitvoering van de overeenkomst, de toestemming, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen en/of het gerechtvaardigd belang de onderneming.
U beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie, aanvulling of verwijdering van uw persoonsgegevens. U mag in een aantal gevallen opgesomd in de AVG ook vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken. U kan zich eveneens verzetten tegen de verwerking van uw persoonsgegevens als u daar ernstige en legitieme redenen voor heeft die onze noodzaak om uw gegevens te verwerken, overstijgen. Via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan Live Life, Hoogmolenstraat 13, office7, 8790 Waregem kan u gratis uw persoonsgegevens in digitale en leesbare vorm opvragen en/of aan andere verantwoordelijken over laten dragen. Voor zover onze verwerking gebaseerd is op uw voorafgaande toestemming, heeft u het recht om die toestemming in te trekken.
In geval van gebruik van gegevens voor direct marketing: U kan zich kosteloos verzetten tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing en hoeft daarvoor geen reden op te geven.
Om uw rechten uit te oefenen, kan u zich richten tot Live Life, Hoogmolenstraat 13, office7, 8790 Waregem, info@live-life.be
Wij behandelen uw gegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die niet doorgeven, verhuren of verkopen aan derden.
Voor meer informatie, zie onze Privacy Policy.
Artikel 12: Gebruik van cookies
Onze Website gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën. Dit helpt ons om u een betere gebruikerservaring te bieden wanneer u onze Website bezoekt en laat ons ook toe onze Website te optimaliseren. Zonder uw voorafgaande toestemming plaatsen wij uitsluitend de puur functionele cookies die noodzakelijk zijn om onze Website correct te laten werken. Voor alle andere cookies vragen wij eerst uw toestemming.
Voor een overzicht van alle cookies die onze website op uw apparaat plaatst, verwijzen we u naar onze Privacybeleid.
Bij uw eerste bezoek aan onze website wordt u gevraagd om onze cookies te aanvaarden. U kan nadien uw keuzes op elk ogenblik zelf beheren.
U kan uw internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat u een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de cookies nadien van uw harde schijf worden verwijderd. Dit kan u doen via de instellingen van uw browser (via de help-functie). Hou er hierbij wel rekening mee dat bepaalde grafische elementen niet correct kunnen verschijnen, of dat u bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken.
Artikel 13: Aantasting geldigheid - niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
Het nalaten op gelijk welk moment door Live Life om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
Artikel 14: Wijziging voorwaarden
Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van Live Life. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.
Artikel 15: Bewijs
De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 16: Toepasselijk recht – Geschillen
Deze algemene voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgisch recht. Ze kunnen op elk moment door de uitgever van de website of zijn gemachtigde worden gewijzigd. De algemene voorwaarden die op de gebruiker van toepassing zijn, zijn de voorwaarden die van kracht zijn op de dag van de bestelling of de verbinding met deze website. Live Life verbindt zich er uiteraard toe om de oude algemene voorwaarden te bewaren en deze te bezorgen aan alle gebruikers die hiernaar vragen.
Met uitzondering van bepalingen van openbare orde, kunnen geschillen die zich eventueel voordoen in het kader van de uitvoering van deze algemene voorwaarden, vóór het ondernemen van juridische stappen, worden voorgelegd aan de uitgever van de website met het oog op een minnelijke schikking. Er wordt uitdrukkelijk aan herinnerd dat verzoeken om een minnelijke schikking de termijnen voor het ondernemen van juridische stappen niet opschorten.
Bij het niet bereiken van een minnelijke schikking, stelt de Verkoper/Uitgever de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Gent (België) als de enige bevoegde, behalve in het geval waarin de gebruiker een consument is en de bevoegdheid van deze rechtbanken niet geldig kan zijn.
Tenzij tegenstrijdige bepalingen van openbare orde, is elke gerechtelijke procedure met betrekking tot de uitvoering van deze overeenkomst onderworpen aan de jurisdictie van het Hof van Beroep.
Bemiddeling van consumenten :
In overeenstemming met Boek XVI van het Wetboek van Economisch Recht, verwijst de Verkoper zijn particuliere klanten, in het kader van geschillen die niet met een minnelijke schikking opgelost konden worden, door naar het online platform van de Europese Commissie voor het oplossen van consumentengeschillen: http://ec.europa.eu/odr/ Deze officiële website presenteert de werking van de buitengerechtelijke geschillenbeslechtingssystemen, maakt het online indienen van een klacht mogelijk en vermeldt de erkende instanties voor geschillenbeslechting. Voor Belgische consumenten biedt de "Consumentenombudsdienst" een neutrale en gratis dienstverlening.
Contactgegevens van de Consumentenombudsdienst in België:
North Gate II, Koning Albert II-laan 8, 1000 Brussel
Tel.: 02 702 52 20 • Fax: 02 808 71 29
E-mail: contact@consumentenombudsdienst.be
Website: http://www.consumentenombudsdienst.be
Er wordt aan herinnerd dat bemiddeling niet verplicht is, maar alleen wordt voorgesteld om geschillen op te lossen en gerechtelijke stappen te vermijden.
Bijlage 1: Modelformulier voor herroeping
Beste Klant, dit formulier moet u alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.
Aan Live Life, Hoogmolenstraat 13/7, 8790 Waregem, info@live-life.be:
Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):
Besteld op (*)/Ontvangen op (*):
Naam/Namen consument(en) :
Adres consument(en) :
Handtekening van consument(en)]:
Datum :
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.
Algemene voorwaarden Cursussen
Artikel 1. Begripsbepalingen
1.1. In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
a. Live Life: Live Life is een afdeling van Depicon BV, Hoogmolenstraat 13 Office 7, 8790 Waregem, België.
b. Training: iedere cursus, training, keynote, opleiding, groeps- zowel als individueel als online die door Live Life wordt aangeboden of gegeven.
c. Cursist: ieder individuele persoon of legale identiteit die een Training bij Live Life volgt, gevolgd heeft of zich daarvoor heeft aangemeld.
d. Cursuskosten: het totaal van de door de cursist verschuldigde kosten voor het volgen van een TrainingLive Life.
d. Lesmateriaal: bevat alle materialen ontwikkeld door Live Life zowel maar niet beperkt tot digitale als niet-digitale materialen, die gebruikt worden tijdens het volgen van een cursus.
e. Product: elk product of dienst die door Live Life ontwikkeld of verkocht wordt.
f. Klant: ieder individueel persoon of legale identiteit die een product van Live Life koopt.
g. Prijs: de vergoeding die verschuldigd is voor het afnemen van Product.
Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1. Deze Algemene Voorwaarden maken onlosmakelijk deel uit van elke overeenkomst tussen Live Life en een Cursist of Klant.
2.2. Door het aanmelden voor een Training aanvaardt de Cursist deze Algemene Voorwaarden.
2.3. Door het kopen van een Product aanvaardt de Klant deze Algemene Voorwaarden.
2.4. De laatste versie van de Algemene Voorwaarden, die geldt op het moment van het tot stand komen van de overeenkomst, zijn steeds van toepassing
Artikel 3. Intellectuele eigendomsrechten
3.1 De auteursrechten op het door Live Life aan de cursisten verstrekte lesmateriaal berusten bij Live Life, tenzij in het lesmateriaal expliciet anders is aangegeven.
3.2. Het in 3.1 genoemde Lesmateriaal mag uitsluitend worden aangewend ten behoeve van privégebruik door de betreffende cursist, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is aangegeven. Het mag derhalve niet worden uitgeleend, weggegeven, ter verkoop worden aangeboden of daadwerkelijk worden verkocht, verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden door middel van fotokopie, digitale opslag of op enigerlei andere wijze, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Live Life.
3.3. Een door Live Life ontwikkeld Product is uitsluitend voor persoonlijke gebruik door de Klant, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is aangegeven. Het mag derhalve niet worden uitgeleend, weggegeven, ter verkoop worden aangeboden of daadwerkelijk worden verkocht, verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden door middel van fotokopie, digitale opslag of op enigerlei andere wijze, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Live Life.
3.4. De auteursrechten of de intellectuele eigendomsrechten van overige materialen verstrekt door Live Life liggen bij de desbetreffende rechthebbenden en is daarmee onderhevig aan de internationale wet- en regelgeving in deze. Het materiaal mag derhalve niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden door middel van fotokopie, digitale opslag of op enigerlei andere wijze, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de rechthebbenden.
3.5. Het is Cursist of Klant niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van Live Life de Lesmaterialen of een Product te wijzigen of te bewerken.
Artikel 4: Totstandkoming van overeenkomsten
4.1. Een overeenkomst tot het volgen van een Training tussen Live Life en een Cursist komt tot stand via een telefonische aanmelding, via het sturen van een aanmelding via email of inteken via de website www.live-life.be
4.2. Na ontvangst van de aanmelding wordt de aangemelde Cursist een ontvangstbevestiging toegestuurd.
Artikel 5: Aansprakelijkheid
5.1. De informatie en het advies dat door Live Life verstrekt wordt is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Live Life kan echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele (directe of indirecte) schade ten gevolge van het gebruik van deze informatie, of het zonder doktersadvies wijzigen, stoppen of aanpassen van een bij de cursist ingezette of voorgestelde behandeling. De geboden informatie kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling bij een arts, maar is slechts een bron van algemene informatie. De cursist dient ten aller tijde een arts te raadplegen wanneer hij of zij gezondheidsproblemen heeft. De cursist wordt geacht de betrokken huisarts en medische specialiste(n) op de hoogte te brengen van veranderingen in de gezondheidstoestand.
5.2. Live Life besteedt grote aandacht aan de inhoud van de cursussen en de producten. Voor informatie die onvolledig en/of onjuist is opgenomen, of voor gevolgen van onjuist en/of ondeskundig gebruik, is Live Life niet aansprakelijk.
5.3. De Cursist/Klant is gehouden zelf te (doen) onderzoeken of hij de lichamelijke en/of geestelijke geschiktheid bezit en behoudt om de Training te volgen. Live Life aanvaardt generlei aansprakelijkheid voor de directe of indirecte gevolgen van het ontbreken van die geschiktheid. De Cursist/Klant vrijwaart Live Life voor eventuele aanspraken van derden waaronder begrepen maar niet daartoe beperkt, medecursisten.
5.4. De Cursist/Klant vrijwaart Live Life voor de aanspraken van derden inzake de in artikel 10.1.c. bedoelde ziekte of aandoening.
5.5. Live Life is niet aansprakelijk voor vermissing, beschadiging, diefstal van aan de Cursist of Klant toebehorende voorwerpen/materialen.
5.6. Live Life raadt Klanten en/of Cursisten ten stelligste af om intensieve oefeningen uit de Trainingen te doen tijdens de zwangerschap zonder voorafgaand raapleging van een arts. Onder intensive oefeningen wordt begrepen, maar zijn niet beperkt tot, lange periodes adem ophouden, hoogte simulatieoefeningen, Bolt of CP testen, etc.
Artikel 6: Annulering en wijziging van de Training door Live Life
6.1. Indien voor een Training onvoldoende belangstelling blijkt te bestaan, zulks uitsluitend ter beoordeling van Live Life, is Live Life gerechtigd om van het geven van de betreffende Training af te zien. Zij doet hiervan schriftelijk mededeling aan de Cursist. In het geval de Training niet doorgaat, vindt deze mededeling uiterlijk vier dagen voor de eerste (les)dag van de Training plaats.
6.2. In geval van overmacht zoals maar niet beperkt tot ziekte, onverwachts overlijden van naaste familie, etc. is Live Life gerechtigd om van het geven van de betreffende Training af te zien. Live Life verplicht zich dan haar cursisten hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.
6.3. Indien een Training niet doorgaat vanwege onvoldoende belangstelling of overmacht, dan wordt de cursist aangeboden om mee te doen aan een volgende cursus.
6.4. Indien een Training niet doorgaat wegens onvoldoende belangstelling of overmacht, dan kan de cursist de aangegane overeenkomst ontbinden door middel van een schriftelijke mededeling aan Live Life.
6.5. Bij annulering van een Training door Live Life heeft de cursist recht op restitutie van de reeds door de cursist betaalde kosten. Annulering van een Training geeft een cursist nimmer recht op schadevergoeding.
Artikel 7: Annulering van de Training door de cursist
7.1. Bij annulering van deelname aan een Training door een Cursist is de Cursist de volgende percentages van de cursuskosten aan Live Life verschuldigd:
a. Bij annulering minder dan 24u op voorhand wordt de volledige eerste sessie aangerekend.
b. Bij tussentijdse beëindiging van de Training blijft de Cursist de volledige cursuskosten verschuldigd, ook indien betaling in termijnen is overeengekomen.
7.2. Annulering van de aanmelding voor een groepstraining door de Cursist is slechts mogelijk door middel van schriftelijke communicatie (via email) met Live Life en geldt alleen indien de Cursist tegelijk met het verzenden van het bericht van annulering de annuleringskosten overeenkomstig het vorige paragraaf voldoet.
7.3. Wanneer een afspraak voor een individueel consult door een Cursist niet kan worden nagekomen dient deze uiterlijk 24 uur van te voren worden afgezegd via email of telefonisch/sms/whatsapp. Bij het niet op tijd afzeggen voor een individuele Training heeft Live Life het recht het tarief van het geplande consult in rekening te brengen bij de cursist.
Artikel 8: Betaling
8.1. De door Live Life opgegeven prijzen gelden onder voorbehoud van vergissingen en/of tussentijdse wijzigingen.
8.2. De betaling van het factuurbedrag voor een groepstraining dient door de Cursist contant of vooraf betaald te worden, tenzij in onderling overleg tussen Live Life en de Cursist anders is overeengekomen.
8.3. De betaling van het factuurbedrag voor een individuele Training dient door de Cursist uiterlijk 1 week na de start van lessen betaald te worden, tenzij in onderling overleg tussen Live Life en de Cursist anders is overeengekomen.
8.4. Indien bij gebreke van betaling Live Life genoodzaakt is over te gaan tot het treffen van incassomaatregelen komen zowel de gerechtelijke als buitengerechtelijke incassokosten voor rekening van de Cursist of Klant. De Cursist of Klant zal van te voren op de hoogte worden gebracht van de hoogte van deze incassokosten.
8.5. Bij voortijdige beëindiging van eender welke Training door de cursist vindt geen restitutie van de cursuskosten plaats.
8.6. De niet gevolgde (maar wel betaalde) cursusdagen mogen vanaf het moment van stoppen binnen een jaar, te rekenen vanaf de datum van inschrijving, zonder bijbetaling alsnog worden gevolgd.
8.7. In geval van ernstige ziekte kan alleen een ontheffing worden verleend voor het betalen van het gehele (of een gedeelte van) de cursuskosten, indien de cursist een duidelijk omschreven doktersverklaring overhandigt.
8.8. Een klacht met betrekking tot de Training dan wel het factuurbedrag, dient schriftelijk binnen veertien dagen na de laatste cursusdag, respectievelijk de factuurdatum, kenbaar te worden gemaakt aan het Live Life. Een klacht schort de betalingsverplichting van de Cursist of Klant niet op.
Artikel 9: Overige rechten en plichten van Live Life
9.1. Live Life is bevoegd om een Cursist (tijdelijk) de toegang tot, c.q. deelname aan, de Training te ontzeggen indien: a. De cursist zich niet overeenkomstig het bepaalde in artikel 10.1 en 10.3 gedraagt; b. Er sprake is van een ziekte of aandoening, die gevaar kan opleveren voor de docenten, de andere cursisten of eventuele personen.
9.2. Live Life is bevoegd eenzijdig door middel van een aangetekend schrijven de cursusovereenkomst op te zeggen indien de belangen van Live Life worden geschaad of bij onbehoorlijk gedrag.
Artikel 10. Overige rechten en plichten van de Cursist
10.1. De cursist is verplicht: a. Tijdig aanwezig te zijn voor de aanvang van de lessen en andere activiteiten in het kader van de Training; b. Zich gedurende de Training correct te gedragen en de andere cursisten niet te hinderen; c. Melding te maken van de aanwezigheid bij hem van een ziekte of aandoening die gevaar kan opleveren voor de docenten, de andere cursisten en/of anderen.
10.2. De cursist dient een wijziging in de persoonlijke gegevens schriftelijk (per email) en meteen te melden. 1
10.3. Het is verboden om tijdens een Training video-, audio- of foto-opnames te maken zonder voorafgaande toestemming van Live Life.
Artikel 11 - Overmacht
11.1. In geval van overmacht is Live Life niet gehouden zijn verplichtingen na te komen. In dat geval kan Live Life zijn verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
11.2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van haar verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij ondermeer maar niet beperkt tot: stakingen, onverwachte files, ongevallen op de Europese wegen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden,…
Indien u vragen heeft met betrekking tot deze Algemene Voorwaarden - of indien u om een andere reden contact met Live Life wilt opnemen-, schrijf dan naar Live Life, Hoogmolenstraat 13/7, 8790 Waregem of per email: info@live-life.be.
Live-Life.be
branch of
DEPICON BV
Hoogmolenstraat 13 unit 7
8790 Waregem
België